Зошто „жолто“, а не, на пример, „виолетово“, „зелено“ или „црно“ новинарство?
Тоа е термин што е толку востановен денес што всушност би било доста тешко да се направи негова дефиниција. „Жoлт печат“ е израз што се однесува на весници (подоцна сите медиуми) кои прибегнуваат кон сензационализам со цел да продадат што повеќе копии. Овие весници честопати манипулираат со податоци, користат полувистини, користат слики многу повеќе, а нивната единствена цел е да ја зголемат тиражот. Покрај тоа, терминот денес се користи во погрдна смисла за осуда на секое новинарство што ги третира вестите на непрофесионален и / или неетички начин.
Но – зошто „Жолт“?
Прво и најважно, „лулка“ на жолтиот печат е Америка. Англиско списание напиша во 1898 година: „Не сите американски новинари се„ жолти “, иако строго модерното жолто новинарство е американско“. Второ, ако знаете малку повеќе за историјата на печатот, тогаш може да се сомневате дека терминот „жолто новинарство“ има некаква врска со Џозеф Пулицер, основач на сензационалниот печат во Америка и престижната Пулицерова награда што сè уште е доделени денес. Сепак, иако тој е еден од главните протагонисти на приказната, тој всушност не е творец на поимот.
Еве како започна сè
Терминот е смислен во средината на 1890-тите, среде конфликтот меѓу двата најсилни њујоршки весници. Пулицер тогаш беше сопственик на Њујорк Светот и Вилијам Рендолф Херст од Њујорк Журнал. Дотогаш, двата весници сфатија дека сензационализмот, цртежите и бомбастичните наслови продаваат весници, па иако сериозни теми сè уште беа покривани во весниците, тие им даваа повеќе простор на ваквите вести.
Иако конкуренцијата беше силна, двата весници беа слични по својата природа. Тоа беше демократски весник, фаворизиран од работната сила и имигрантите. Двата весници инвестираа огромни суми пари во своите изданија, кои излегуваа во недела и функционираа како неделни списанија.
Од „Жолто дете“ до „Жолт печат“
Со месеци беснееше еден вид „војна во бројот на продадени примероци“. Пулицер прв ја забележа популарноста на стрипот, а во 1896 година започна да објавува „Yellowолто дете“ во неговиот весник – стрип за ќелаво дете во жолта ноќница. Приказните за неговите авантури преку ноќ станаа неверојатно популарни, давајќи му на светот предност во оптек во однос на „Журнал“.
Но, ниту Херст не се предаде! Тој успеа, нудејќи му огромна плата, да го убеди карикатуристот на Пулицер, Ричард Ауколт, да се пресели во неговиот весник. Пулицер одговори со понатамошно објавување стрип многу сличен на „Жолтото дете“, со цел да продолжи да се натпреварува со Херст, со што на градот му обезбеди „две жолти момчиња“.
Самиот стрип е направен со помош на брзо сушење на жолто мастило, кое се користело за сликање на костумот на главниот лик. И така, уредниците и новинарите на друг „сериозен печат“ (со далеку помали тиражи) почнаа да ги нарекуваат овие весници – жолти. Кога зборуваа за нив, тие едноставно го споменуваа вишокот на „жолти момчиња весници“.
Се верува дека терминот „жолто новинарство“ всушност го смислил уредникот на третиот популарен весник „Њујорк Прес“, Ервин Вардман, кој прв го објавил терминот, но никогаш не дефинирал што точно сакал да каже со тоа.